• Fri fragt ved køb over 500 dkk
  • Din bestilling sendes inden for 1-3 arbejdsdage
  • 30 dages returret på dit køb

Købsvilkår


Priser

Alle priser er angivet i DKK og er inkl. moms på 25%, på bøger er procentsatsen 6%. Den mindste ordreværdi er 200 SEK. Vi tager forbehold for udsolgte varer. Vi forbeholder os retten til at erstatte en udsolgt vare med et lignende produkt. Der kan forekomme farveforskelle grundet en forkert opløsning. Farven på produktbillederne kan eksempelvis variere fra computerskærm til computerskærm.

Force majeure

Hændelser såsom krig, naturkatastrofer, strejker på arbejdsmarkedet, regeringsindgreb, manglende levering fra underleverandører, fordyrende omstændigheder og lignende hændelser, der ligger uden for Börjes kontrol, og som ikke med rimelighed kunne have været forudset, skal tilskrives force majeure. Dette indebærer, at Börjes er fritaget for sine forpligtelser til at opfylde den indgåede købsaftale.

Betalning

Hos os kan du vælge mellem følgende betalingsmetoder. Anvend den betalingsmetode, der passer dig bedst. Du vælger selv, hvordan du vil betale for dine varer ved kassen.

• Betalingskort

• Gavekort

Betalingskort

Vi accepterer Mastercard, Eurocard og VISA. Din kortbetaling er beskyttet af Ecster, og alle betalinger er krypteret af hensyn til din sikkerhed.

Gavekort

Vi gør brug af digitale gavekort - nummeret oplyses ved kassen. Gavekort er gyldige i 2 år. Har du et fysisk gavekort, bedes du venligst kontakte kundeservice.

 

 

Levering & Fragt


Levering med PostNord

Vælger du levering til et udleveringssted, er fragten 49 DKK per ordre. Gratis fragt over 500 DKK. Fri fragt gælder ikke for produkter med ekstra fragttillæg, se nedenfor. Din ordre sendes inden for 1-3 hverdage, forudsat at varerne er på lager. Der kan forekomme undtagelser i de perioder, hvor der placeres ekstra mange ordrer. Det gælder f.eks. for kampagneperioder.

Du får besked på SMS, når pakken er klar til afhentning. VIGTIGT! Indtast et gyldigt mobilnummer. Hvis vi ikke har dit mobilnummer, sendes der en besked via e-mail.

Du skal legitimere dig, når du afhenter pakken, så bemærk, at du ved bestilling skal indtaste samme navn, som står på dit ID, ellers kan du ikke afhente din pakke.

Pakken ligger på dit leveringssted i 7 dage. Du kan få adgang til PostNords app og forlænge afhentningsfristen helt gratis. Ved uafhentede pakker opkræver vi et administrationsgebyr på 200 DKK.

Som kunde kan du også vælge hjemmelevering til en pris à 149 DKK. PostNord leverer på hverdage, og du har mulighed for at vælge tidspunkt/dag for din hjemlevering. PostNord kontakter dig for at aftale dato/tidspunkt for levering. Adviseringen sker via SMS.

Fri fragt gælder ikke ved hjemmelevering, uanset ordrebeløb.

Vi bekymrer os om miljøet. Det kan derfor ske, at dine varer bliver leveret i genbrugsemballage. Vi håber, at du har forståelse for vores valg.

Dellevering

Hvis et produkt er udsolgt, vil du som kunde blive informeret om den foreløbige leveringsdato. Det sker i forbindelse med, at du placerer din ordre. Vi sender som udgangspunkt din ordre, når alle produkter er på lager.

Skulle en vare blive omfattet af en ekstraordinær lang leveringstid, kan vi vælge at levere din ordre ad flere omgange. Det gør vi i tilfælde af, at værdien af de manglende varer overstiger 300 DKK. De resterende varer sendes gratis til dig, så snart de er på lager. Bemærk venligst, at hvis dette gælder flere varer, sender vi alle disse samtidigt. Hvis du ønsker at annullere den manglende vare i ordren, bedes du kontakte os.

Fragttillæg

Der pålægges et fragttillæg på de varer, som speditøren regner for større gods. Disse leveres med hjemmelevering. PostNord kontakter dig for at aftale dato/tidspunkt for leveringen. Ønsker du nærmere info, bedes du kontakte PostNords kundeservice: 70 70 70 30, www.postnord.dk.

Transportskader

Skulle pakken være blevet beskadiget under afhentning, skal dette meddeles direkte til udleveringsstedet.
Ønsker du nærmere information, kan du se mere påwww.postnord.dk eller kontakte PostNords kundeservice, tel. 70 70 70 30. Er der ikke tale om en synlig skade, men derimod en skade på selve varen, er reklamationsfristen 7 dage.

Levering til butik (Click & Collect)

Hvis du afhenter din ordre i en af vores butikker, er fragten gratis. Du kan vælge denne mulighed ved kassen under leveringsmetode. Medbring legitimation. Pakken kan afhentes inden for 14 dage.

Broderi

Ved bestilling af broderi på varen skal din skabelon sendes til order@borjes.dk. Et broderi på den pågældende vare forlænger leveringstiden med op til 14 dage.

 


Retur & Reklamation


Fortrydelsesret/Åbent køb

Du har 30 dages åbent køb/fortrydelsesret, når du handler i vores butikker eller på borjes.dk. Du skal kunne fremvise en kvittering. Tidspunktet for åbent køb/fortrydelsesret gælder fra det tidspunkt, du har modtaget varen.

Returfragten er 90 DKK, og du kan bestille/købe din returfragtseddel her. Du betaler selv for returfragten.

Åbent køb/fortrydelsesret gælder ikke for bestillingsvarer, specialordrer, foder, fodertilskud, gavekort eller varer med broderier.

Tilbagebetaling i forbindelse med åbent køb/fortrydelsesret sker via den betalingsmetode, der blev anvendt ved det oprindelige køb. Vi forbeholder os retten til at fratrække et beløb svarende til den pågældende værdiforringelse, hvis den returnerede vare enten ikke er ren eller i oprindelig stand.

Ved uafhentede pakker opkræver vi et administrationsgebyr på 200 DKK.

Retur/bytte via post

Ønsker du at foretage en ombytning eller returnere en vare med posten, skal du sende det ubrugte produkt i den originale emballage med en yderemballage. Den udfyldte returseddel skal altid vedlægges. Du finder den på bagsiden af følgesedlen. Ved returnering/ombytning er du som kunde ansvarlig for fragten. Vi forbeholder os retten til at foretage fradrag i det refunderede beløb for eventuelle værdiforringelser, hvis produktet ikke er i original stand.
Returforsendelsen koster 90 dkk. Du kan nemt registrere din retur via dette link.

Retur/bytte i butik

Ønsker du at bytte eller returnere et produkt i en af vores butikker, er det gratis. Glem ikke at medbringe din ordrebekræftelse (hvis du har handlet online) eller kvittering, når du ønsker at returnere eller bytte varen i butikken. Uden ordrebekræftelse eller kvittering kan vi ikke gennemføre returneringen.

Reklamation

Kontakt altid kundeservice, før du foretager en reklamation. Når du reklamerer en vare, skal den være vasket og rengjort. Vi behandler ikke reklamationer, hvor varen er snavset. Oplys altid kundenummer ved reklamation. Bemærk venligst, at det ikke er tilladt at tape/klistre labels direkte på den originale emballage. Hvis vi accepterer reklamationen, forbeholder vi os retten til i første omgang at reparere produktet, og hvis dette ikke er muligt, sender vi et nyt produkt.
Reklamationstiden kan variere.

Skulle en vare være fejlbehæftet, bedes du kontakte os. Vi bytter varen eller giver dig pengene tilbage. Fejlbehæftede varer omfatter ikke uheld, uagtsomhed eller en unormal brug.

Vi sender returlabels med betalt fragt, hvis reklamationen vel at mærke godkendes af kundeservice.

Garanti på sko og støvler med lynlås er gældende i 6 måneder.

I tilfælde af en tvist vedrørende en reklamation, anbefaler vi, at du kontakter Forbrugerklagenævnet. Vi følger altid nævnets anbefalinger.

Returseddel

Hvis du har mistet din returseddel, der var inkluderet i din pakke, kan du downloade en ny her.

 


Spørgsmål?

Har du spørgsmål vedrørende ombytning, returnering eller reklamation, er du altid velkommen til at ringe eller kontakte vores kundeservice, som har åbent alle hverdage fra 9–16.

Telefon: 00 46 477-482 50

Maila kundtjänst

Adresse: Börjes Tingsryd AB, Strömgatan 16, 362 31 Tingsryd